понеділок, 4 лютого 2013 р.

Вислови святих Отців Церкви
про Святе Письмо
         1. "Богодухновенне Писання", як називає його Божественний Апостол (2 Тим. 3, 16), ― є Писання Святого Духа. Мета його є ― користь людям, тому що він говорить: "Усе Писання Богом натхненне, і корисне до навчання, до докору, до направи, до виховання і праведності". Як бачимо, ця користь різна. Але цю користь не можна отримати читаючим з першого разу. Божественне, як би деякою завісою криється тілом писання, так як законодавство і історія (св. Григорій єпископ Ніський).
        2. Дослідження Писання з допитливістю приводить до ворожнечі і суперечок (Авва Ісаія).
       3. Призивай Бога, щоб Він відкрив очі серця твого і тоді побачиш користь молитви і читання, усвідомлюваного досвідом (преподобний Марк).
        4. Нам необхідно турботливо доглядати, щоб помилкове тлумачення Святого Письма, підробляючись під чисте золото, не обмануло нас дорогоцінністю метала. В цьому хитрий диявол намагався спокусити також і Господа Спасителя. (Авва Мойсей).
        5. "… про те, що зрозумілими словами висловлено, ми можемо твердо визначити і сміло викласти свою думку. А ті предмети, які представляються нашим роздумам і (вправі) завданню, Дух Святий помістив у Святому Письмі, бажаючи, щоб про них заключали по деяким знакам і припущенням (Авва Серен).
        6. Якщо вивчав ти все Божественне Письмо, то дивись, щоб не гордитися тобі цим помислом, тому, що все Писання вчить смиренномудрію" (преп. Єфрем Сирін).
         7. Будь тверезим, щоб читанням доставити користь і собі самому і тим, хто слухає тебе" (преп. Єфрем Сирін).
         8. Євангеліє ні одну вільну людину не заставляє силою до того, щоб ставати праведником (преп. Єфрем Сирін).
         9. Читанням Богодухновенних Писань, люди здобувають багато благ (преп. Ніл Синайский).
       10. Незнання Писання породило єресі, привело до розвратного життя, воно перевернуло все вверх дном (святитель Іоанна Златоуст).
        11. …В Писанні ні одна йота, не вживається даремно" (св. Іоанна Златоуст).
      12. Не стільки має значення воскресіння мертвих (для пізнання істини), скільки читання Письма (св. Іоанн Златоуст).

4.02.2013                       прот. Василій Ігнат

Немає коментарів:

Дописати коментар