неділю, 21 січня 2018 р.

ГЛАС ГОСПОДНІЙ НА ВОДАХ



     «Явился єси днесь вселенній» — так прославляє православна церква свого Спасителя і Господа, називаючи сьогоднішнє свято Хрещенням, — бо безгрішний Спаситель хрещення від Іоанна Хрестителя в Іорданських водах. Богоявленням — тому що під час хрещення Бог показав себе людству, що Він є Пресвята Трійця, а саме: Бог-Отець промовляв з неба, втілений Син Божий хрестився, а Дух Святий зійшов у вигляді голуба. При хрещенні Спасителя народ вперше міг побачити, що в особі Іісуса Христа з’явилася не тільки людина, а разом і Бог. Просвіщенням називається це свято тому, що в з’явленні світу Христа Спасителя засіяв розум божественного просвіщення Святої Тройці, яким люди у всі часи вступають через таїнство Хрещення в єднання з церквою, містичним Тілом Христовим, з Богом.
     Син Божий прийшов у світ з великої любові до людства і прийняв на себе плоть людську, щоб кожен, хто увірує в Нього, не загинув, а мав «вічне життя». Прийшов Син Божий у світ для того, щоб перемогти гріх, як зло, яке має згубні наслідки, з яких найважчим є смерть. У священні дні ми сприймали Його простим і довірливим серцем віфлеємських пастухів, які першими сподобилися вклонитися Христу і Спасителю і принесли йому чистосердечну віру. Ми сприймали Його і мудрістю східних волхвів, яких істинне знання та глибока мудрість привели до віфлеємської печери.
     Сьогодні, дорогі браття і сестри, ми бачимо Його на водах іорданських, чуємо свідчення про Нього пророка і Хрестителя Іоанна: «Ось Агнець Божий, котрий бере на себе гріхи світу» (Ін. 1, 29). Агнець Божий — це жертва за нас та наші гріхи. У іорданських водах Христос узяв на себе гріхи всього людства, від Іордана Він несе цей тягар через усі дні Свого земного служіння. На цьому шляху Христу належить не тільки пролити Свою кров, щоб виконати спасительну місію, але й Самому зазнати ту саму смерть, яку Він повинен був перемогти зішестям в ад і преславним Своїм Воскресінням.
     У той час, коли пророк Іоанн Предтеча проповідував на берегах Іордану і хрестив людей, вимагаючи від всіх, щоб покаяння було щирим і супроводжувалося самовиправленням та добрими вчинками й увірували в Спасителя, бо тільки тоді людина буде очищена Христом від усіх гріхів. В цей момент Іісусу Христу виповнилося тридцять років, і Він також прийшов з Назарету на ріку Іордан до Іоанна, щоб від нього отримати хрещення. І коли Іісусу Христу було тридцять років, він явив себе світу, «починаючи своє служіння» (Лк. 3, 23). Закінчилось тихе життя в Назареті, починається новий період земного життя Спасителя світу. Життя змінилося трьома роками напруженого подвигу відкритого служіння людському роду, щоб спасти його від рабства, гріха, прокляття і смерті.
     Христос Спаситель приходить до Іоанна на Іордан, щоб прийняти хрещення водою і відкрито явити Себе світові. Іісус не мав у Собі жодного гріха, тому коли Він просив Предтечу хрестити його, той з благоговінням сказав:« Мені треба хреститися від Тебе, а Ти приходиш до мене?» (Мф. 3, 14). Але Господь відповів: «Облиш тепер, бо так треба виконати нам всяку правду» (Мф. 3, 15). Тоді Іоанн не став перечити і охрестив Іісуса Христа. Коли у водах іорданських відбувалось це таїнство, раптом розкрилися над Ним небеса, і Іоанн побачив Духа Божого, який у вигляді голуба спускався на Іісуса, а з неба почувся голос Бога-Отця: «Це є Син мій улюблений, в якому Моє благовоління» (Мф. 3, 17). Так Іоанн остаточно переконався, що Іісус є очікуваний Месія Син Божий, Спаситель світу від гріха, диявола та вічної смерті.
     І незабаром деякі з послідовників святого пророка Іоанна Предтечі стали першими учнями Христа. Це були Андрій Первозванний та Іоанн Богослов.
     Після хрещення та сорокаденного посту в пустелі Іорданській Господь наш Іісус Христос став проповідувати своє Божественне євангельське вчення.
     Дорогі браття і сестри» віра і хрещення в ім’я Святої Трійці є першою і необхідною умовою вступу в засновану Господом святу церкву Божу. Віра і хрещення знімають з людини первородний гріх і допомагають їй стати на шлях спасіння. «Хто увірує і охреститься, спасенний буде (Мр. 16, 16). Ми стали православними християнами тільки через святе хрещення. Воно є першим і необхідним таїнством у церкві Христовій і відкриває віруючому доступ до Божої благодаті, до спасіння.
     Святий апостол Павло вчить, що віруючі християни через хрещення в ім’я Боже стають наслідниками Царства Божого: «Всі ви, що в Христа хрестилися, в Христа одягнулися» (Гал. 3, 27). Таїнство хрещення є новий завіт людини з Богом, обіцяння християнина жити згідно з заповідями Божими.
     Благодать цього таїнства зміцнює волю людини, змінює гріховне життя на доброчесне і подає велику силу бути твердим у благочесті й противитися гріхам і порокам.
     Іісус Христос дарував нам це спасенне і велике таїнство хрещення, і тому кожна душа за природою своєю християнська. І тому будемо старатися жити і зберігати чистоту нашої православної віри, творити добрі діла, прославляти Господа подячною молитвою за всі Його великі благодіяння. Будемо, в міру наших сил, утримуватися від гріхів і покладемо початок доброчесному християнському життю і проситимемо Господа, щоб він допоміг нашим зусиллям на шляху спасіння.
     Прославляючи Божественну милість і Божественне піклування про нас, будемо гідно ходити у світлі істини Божої, істини віри православної і завжди радіти в Господі.

прот. Василь ІГНАТ

(Також опубліковано в газеті "Нове життя")

Немає коментарів:

Дописати коментар